Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Dansen och att skriva har räddat mig så många gånger i mitt liv.

Av Anonym Person - 19 april 2015 19:57

Hej igen!

Kände bara också för att skriva att så mycket bra i mitt liv har räddat mig. Inte bara kompisar (utanför skolan), utan även dansen och att känna att man kan skriva av sig! 

 

Min passion för dans har alltid funnits där, och när jag hör musik vill min kropp bara röra på sig till rytmen.

Det är en passion som jag förhoppningsvis alltid kommer att ha kvar. En dansstil jag verkligen fastnat för är streetdance!  

Jag älskar streetdance!   

Det ger mig liv och glädje i kroppen, (fastän jag fick ångestattack idag när jag dansade). Men att kunna skaka av sig allting, det är det som gör mig glad. Och i dansen får jag chansen att göra det, och det bästa är när man kan dela den glädjen med andra. 

 

 En sak till som verkligen har gjort mitt liv bättre, det är att skriva. Oavsett vad det är, noveller, dikter eller andra texter, så har det verkligen gjort mig gladare. Jag har fått släppa av mig allting, min extra vikt jag får på kroppen pga. oro eller ångest. Och det ger mig liv och glädje. När jag mått som sämst har jag låtit mina tankar (negativa eller positiva), tagit över för stunden så jag kan skriva ner allt jag skriver och sen glömma det. 

Som min idrottslärare sa, om man skriver av sig så kan man glömma det problemet, och börjar man tänka på det igen, ja då är det bara att läsa igenom anteckningarna igen och säga till sig själv att, "Nej, nu är det nedskrivet och nu kan jag gå vidare. Jag ska inte leva i det förflutna." 

Just när jag fick höra den meningen, ja det var då jag kände att, ja det är exakt så det är. 


Ville bara säga det! Ha det så bra allihopa.   

 

 

 

   

 Visste inte att Patrick Swayze hade en sådan passion ör dansen. Otroligt! (Fan av honom) :P

     

 

 

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym Person - 31 mars 2017 22:30

Hej! På den här bloggen tänkte jag skriva lite dikter, tankar, och lite sådant. Detta är mer av ett testinlägg - kommer riktiga inlägg sen. - ...

Av Anonym Person - 8 juni 2015 19:01

Hejsan allihopa!  Här är en sak jag velat blogga om några gånger men antingen glömt bort eller inte känt att blogga om just då för det skulle ta en tid att skriva. Jag hade tänkt att prata om USA och deras propaganda. Inte bara bilder, men filmer...

Av Anonym Person - 7 juni 2015 19:55


Ni har hört talas om gruppen "Förbjud tiggeriet" väl?  Jo, nu är det någon som kommenterat en sak som fångade mitt öga.  "Älskar Sverige med dess traditioner du gamla du fria, nu får inte ens barnen ha skolavslutning i skolan å sjunga psalmer för...

Av Anonym Person - 4 juni 2015 14:39

Hej och herregud!  Snart är det lov, sen sommarjobb. Men, tänkte inte prata om det. Först vill jag säga: Ursäkta för den dåliga uppdateringen! Sen vill jag säga, att men herregud:   http://www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-estelle-hemma-ista...

Av Anonym Person - 25 maj 2015 17:09

Jag är trött på folk som säger att allt är ett elände men sedan inte gör något för att det ska bli bättre Jag är trött på att man knappt kan lita på någon nu för tiden, inte ens sin egna familj Visst är det så att barn hör saker från de vuxna och...

Ovido - Quiz & Flashcards