Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Trött & Pigg.

Av Anonym Person - 25 maj 2015 17:09

Jag är trött på folk som säger att allt är ett elände men sedan inte gör något för att det ska bli bättre

Jag är trött på att man knappt kan lita på någon nu för tiden, inte ens sin egna familj

Visst är det så att barn hör saker från de vuxna och berättar till andra, så jag kan inte klandra dem på det sättet

För barn observerar mycket, ser mycket, dom ser och hör faktiskt det mesta

Så kanske man kan lita lite grann på sin familj ändå, för det är inte dem som är dåliga eller onda

Jag är trött på när folk klagar på att de inte fått den nyaste telefonen 

särskilt när det finns folk som svälter i andra delar av världen

Jag är trött på att dom som mår dåligt i samhället ska ses som en börda eller som negativa

för inte alltid är det så

Jag är även trött på att vissa vill förbjuda fattigdom ute på gatorna så de kan gå förbi och inte känna sig dåliga till mods när de ser fattigdom, tiggare m.m

Jag är trött på att se 5 åringar i dagens samhälle med iPads och telefoner och att sedan tänka att de inte säkert kommer leka som vi gjorde förut ute 

Jag är helt enkelt trött, på mycket.


Men också pigg på mycket

 

Så som:

Vi har blivit bättre på att återvinna, så miljön påverkas inte lika negativt av vårt brukande av varor m.m

Jag är pigg på att våra möjligheter till att påverka världen har blivit bättre och mer "möjliga"

Jag är pigg på att vi har möjligheter till nyheter på kicken och kan hjälpa till att förändra på ett annat sätt

Jag är pigg på att vi har tillgång till utbildning så enkelt, på internet eller i ett bibliotek nära oss

Jag är pigg på att det finns flera som ser världen som mig, och som vill förändra

Trots att de växt upp med mycket

I en helt ny värld med helt nya grejer.



Den positiva sidan må se mindre ut än den negativa, men det går ju att förändra. Tog inte med allt jag tänkte på, men mycket.


//Anonym Person.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym Person - 31 mars 2017 22:30

Hej! På den här bloggen tänkte jag skriva lite dikter, tankar, och lite sådant. Detta är mer av ett testinlägg - kommer riktiga inlägg sen. - ...

Av Anonym Person - 8 juni 2015 19:01

Hejsan allihopa!  Här är en sak jag velat blogga om några gånger men antingen glömt bort eller inte känt att blogga om just då för det skulle ta en tid att skriva. Jag hade tänkt att prata om USA och deras propaganda. Inte bara bilder, men filmer...

Av Anonym Person - 7 juni 2015 19:55


Ni har hört talas om gruppen "Förbjud tiggeriet" väl?  Jo, nu är det någon som kommenterat en sak som fångade mitt öga.  "Älskar Sverige med dess traditioner du gamla du fria, nu får inte ens barnen ha skolavslutning i skolan å sjunga psalmer för...

Av Anonym Person - 4 juni 2015 14:39

Hej och herregud!  Snart är det lov, sen sommarjobb. Men, tänkte inte prata om det. Först vill jag säga: Ursäkta för den dåliga uppdateringen! Sen vill jag säga, att men herregud:   http://www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-estelle-hemma-ista...

Av Anonym Person - 21 maj 2015 21:26

Hej! Vill säga det, att jag har tröttnat så mycket på hur folk överdramatiserar allting. Mina föräldrar t.ex., ja jag bor med dom. Strunt i om jag bor med dom eller inte, inte de som är poängen. Men i alla fall, vi har planerat en resa till Turkiet...

Ovido - Quiz & Flashcards