Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Har tröttnat på otacksamma ungdomar.

Av Anonym Person - 15 maj 2015 22:42

Hej igen! Många inlägg ikväll. Men har fått ett såndant där blogg "kick" eller vad man ska säga. 

Ta inte rubriken fel, menar inte att alla ungdomar är otacksamma eller så. 

 

Men såhär är det, jag är fortfarande en ungdom ändå. Ibland säger man att man inte blir vuxen förrän man är 25 år, och det kan ändå stämma, för inte alltid när man  är 18 år så har man allting under kontroll. Finns självklart undantag, absolut. Fast ibland när jag går i min skola så hör man ibland hur folk klagar på vissa saker. Jag tycker såhär:


Okej, du är en tonåring, och alla tonåringar går igenom olika slags faser i livet. Bra och dåliga. Okej, du kanske inte är fokuserad på hela världen, vad vet jag. Men det finns dem som har det mycket värre. Som inte har någonting. Du kanske älskar din iPhone och värderar den högt. Eller tar den för givet, vad vet jag? Vissa säger att de inte kan leva utan tekniken vi har idag. Men vi gjorde det förut, när vi var yngre. Förresten så finns det många som inte har tillgång till den information vi har, det finns dem som svälter där ute i världen, varje dag. Finns dem som drömmer om att ha det som du tar förgivet varje dag. T.ex rent vatten, tak över huvudet, medicin om du är sjuk.

 

Ja, har nog nämnt det här några gånger på bloggen. Förut var jag en sån som kunde bli lite sur om jag inte fick vad jag ville ha. Men nu har jag växt upp. Visst, det kanske inte är kul om man inte har råd med en supersnygg tröja man ser i någon butik. Då försöker jag bita ihop och tänka på hur jag egentligen har det. Jag har massor med kläder hemma som är snygga. Alla är inte från det "senaste modet", men det spelar ingen roll.

 

Och så är det så att ja, mitt liv har inte alltid varit enkelt, och tankesättet "Det finns dem som har det värre" när det gäller någonting psykiskt är inte alltid heller någonting som hjälper att tänka på. 

 

Men det jag egentligen ville säga med inlägget är att, visste ni att innan all teknik, ungefär på 40-50 talet, och senare, fram till 90-20 talet, så var ungdomarnas hälsa bättre än nu. Jag skyller verkligen inte på tekniken och allt vi har nu, men jag säger nå det, vi mår nästan bättre utan all uppkoppling. Vi behöver inte känna behovet av att hålla oss uppdaterade på allting.

 

Så var tacksam för allt, även om du har allt du önskar, var glad över maten på bordet varje dag, kläderna i din garderob osv. 

 

Ha det bra!   

 

 

        Pooh är vis han! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym Person - 31 mars 2017 22:30

Hej! På den här bloggen tänkte jag skriva lite dikter, tankar, och lite sådant. Detta är mer av ett testinlägg - kommer riktiga inlägg sen. - ...

Av Anonym Person - 8 juni 2015 19:01

Hejsan allihopa!  Här är en sak jag velat blogga om några gånger men antingen glömt bort eller inte känt att blogga om just då för det skulle ta en tid att skriva. Jag hade tänkt att prata om USA och deras propaganda. Inte bara bilder, men filmer...

Av Anonym Person - 7 juni 2015 19:55


Ni har hört talas om gruppen "Förbjud tiggeriet" väl?  Jo, nu är det någon som kommenterat en sak som fångade mitt öga.  "Älskar Sverige med dess traditioner du gamla du fria, nu får inte ens barnen ha skolavslutning i skolan å sjunga psalmer för...

Av Anonym Person - 4 juni 2015 14:39

Hej och herregud!  Snart är det lov, sen sommarjobb. Men, tänkte inte prata om det. Först vill jag säga: Ursäkta för den dåliga uppdateringen! Sen vill jag säga, att men herregud:   http://www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-estelle-hemma-ista...

Av Anonym Person - 25 maj 2015 17:09

Jag är trött på folk som säger att allt är ett elände men sedan inte gör något för att det ska bli bättre Jag är trött på att man knappt kan lita på någon nu för tiden, inte ens sin egna familj Visst är det så att barn hör saker från de vuxna och...

Ovido - Quiz & Flashcards