Alla inlägg den 15 april 2015

Av Anonym Person - 15 april 2015 16:07

Hej!

Idag så är det onsdag, härligt, en rätt så kort dag idag på skolan/arbetet/annat! Okej, kommer inte klara att jämföra sådär just när det gäller vad jag håller på med, om det är skola, arbete eller annat. För i mina texter kommer det nog märkas att jag går i skolan. Men då behöver jag ju inte nämna om det är grundskola, gymnasium eller högskola/universitet... Hint: Det är inte grundskolan.

Anledning till att jag inte skriver min ålder, namn eller annat, är för att jag tror att kreativitet inte har med ålder att göra, och att vi måste sluta tänka på detta sättet. Man kan vara 17 år och skriva som en 35-åring eller så kan man vara 35 år och skriva som en 17-åring. Hoppas ni förstår vad jag menar! 

Alltför ofta har jag hört att ens betyg i skolan, eller att ens ålder har med hur duktig man är att göra, men så behöver det inte alltid vara heller.

 

Det jag ville komma fram till nu i alla fall, som är relaterat med rubriken är... Ja, det har gått 1 vecka av lovet, inte mer. Innan lovet hade jag många kompisar. Under lovet kunde jag inte ha kontakt med någon av dem direkt, en diskuterade jag lite religion med och lärde mig mycket, men nu förtiden kan man inte diskutera utan att vissa ska bli sura. Jag tar seriöst inte illa upp på något sätt. Men undrar om denna person, låt oss kalla personen hen, jag undrar om hen tog illa upp eller vart sur. För hen och jag tog inte upp personliga saker, men religion är personligt för många. 

 

Jag respekterar allas tro och religion och gör vad jag kan för att folk ska få rätten till att utöva den om jag behöver, men nu när jag kom tillbaka till skolan så sa vi bara hej till varandra sen har inget mer hänt. De andra kompisarna är likadana. Vad är det nu då? 

Det var ett lov på cirka 1 vecka, lite mer bara. 1 vecka och 2 dagar. Jag hade fullt upp med uppgifter som skulle in, eller åka till min syster som jag inte träffat så ofta på ett tag, plus träffa kompisar som jag inte heller har chansen till att träffa så ofta. Men vad är problemet? Jag förstår inte.

 

Hoppas jag verkligen inte låter som en typiskt tonårstjej nu, för det vill jag inte. 

//Anonym.



Ovido - Quiz & Flashcards