Alla inlägg den 29 april 2015

Av Anonym Person - 29 april 2015 18:49

Hej!

Idag tänkte jag skriva om våra rädslor som människor. Nästan vi alla har dem, men de är olika för alla. Egentligen är det ju så att jag gillar att utmana mina rädslor. Vad är mina rädslor då?

Tänkte bara skriva om det för det är intressant. 

Ska vara ärlig. Jag har lite skotofobi. Men det är inte mycket. Älskar mörker ibland, gillar den inte ibland. Man känner sig så liten i mörkret ibland tycker jag.

En till rädsla jag kan få ibland är akrofobi - höjdrädsla. Det är i och för sig bara i väldigt extrema fall. Det är om jag är mer än typ 150 meter upp i luften. (När tusan har jag varit det?)... Alltså har inget problem med att åka fritt fall tilt på gröna lund alls. Men typ när man inte sitter fast och ska riktigt högt upp. Nej usch. Klarar inte det.   

 

Haha, varför skriver jag ens om det här? Vet inte riktigt. Kanske skönt att säga att jag inte alltid är stark. Nästan alla är rädda för någonting. Men egentligen, vad är det som gör oss så rädda för en viss sak? Det beror helt på och forskare har flera anledningar. 

 

Vet ni?   

 

 

(Bild tagen från Google).

Såg en video där de va en som jobbade med att klättra upp i typ höga "torn", tror de va åskledare? I have no clue, vet ni vilken video jag talar om får ni gärna säga det. Men fick svindel när jag såg videon. (Fast det var ju extremt högt).

 

//Anonym Person.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards