Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Skolans press på oss elever och hur vi ska prestera bra.

Av Anonym Person - 15 maj 2015 23:32

Hej! Jag tänker inte låta några betyg dra ner mig.  Skolans betyg och vilket betyg man får är inte allt i livet.   

Men alltför ofta får skolan oss att tänka på det sättet. Men gissa vad? Så är det inte bara.

Visst, med bra betyg kan man komma riktigt långt, men om man vill kan man göra det utan de bästa betygen också.

Prestera så bra du kan och så mycket du orkar. Vi är inte övernaturliga robotar som klarar av att göra massor med saker samtidigt. T.ex jag tog tid att skriva två rapporter, och det tog tid och energi. Försökte verkligen och skrev texter som var bra. T.om min bror som är lärare tyckte det. Men ändå vart betyget inte så bra på ena rapporten. Snacka om att man ibland inte orkar.


Om man får typ på ett nationellt prov med 3 delar detta betyg: A A E, eller A,C,A eller A,B,B, ja, då kan de sluta upp med att man får något annat betyg. Nu, får man A A E bör man få A, men ibland kan ett eller två A och ett E landa på ett C eller D. Jag vet, sjukt. När man får A,B,B Får man B, så kanske inte bästa exemplet. Men ja, ni förstår hoppas jag.

Ville bara säga det, haha! Vad tycker du?    


Nu ska jag seriöst sova, klockan är 23:39.


//Anonym.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym Person - 31 mars 2017 22:30

Hej! På den här bloggen tänkte jag skriva lite dikter, tankar, och lite sådant. Detta är mer av ett testinlägg - kommer riktiga inlägg sen. - ...

Av Anonym Person - 8 juni 2015 19:01

Hejsan allihopa!  Här är en sak jag velat blogga om några gånger men antingen glömt bort eller inte känt att blogga om just då för det skulle ta en tid att skriva. Jag hade tänkt att prata om USA och deras propaganda. Inte bara bilder, men filmer...

Av Anonym Person - 7 juni 2015 19:55


Ni har hört talas om gruppen "Förbjud tiggeriet" väl?  Jo, nu är det någon som kommenterat en sak som fångade mitt öga.  "Älskar Sverige med dess traditioner du gamla du fria, nu får inte ens barnen ha skolavslutning i skolan å sjunga psalmer för...

Av Anonym Person - 4 juni 2015 14:39

Hej och herregud!  Snart är det lov, sen sommarjobb. Men, tänkte inte prata om det. Först vill jag säga: Ursäkta för den dåliga uppdateringen! Sen vill jag säga, att men herregud:   http://www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-estelle-hemma-ista...

Av Anonym Person - 25 maj 2015 17:09

Jag är trött på folk som säger att allt är ett elände men sedan inte gör något för att det ska bli bättre Jag är trött på att man knappt kan lita på någon nu för tiden, inte ens sin egna familj Visst är det så att barn hör saker från de vuxna och...

Ovido - Quiz & Flashcards